COCO a devenit cea mai tânără alpinistă din lume care a urcat pe Mt. Vinson în Antarctica

Mt. Vinson - Antarctica

Crina Coco Popescu a finalizat marti, 4 ianuarie 2011, ascensiunea pe Mt. Vinson – cel mai înalt vârf al Antarcticii, în cea mai importantă expediţie a ei de până acum, ”Antarctica 2010 – 2011”.

Odată ajunsă în vârful muntelui Vinson, COCO a devenit şi cea mai tânără alpinistă din lume care a urcat pe Mt. Vinson în Antarctica.

Astfel, primul obiectiv al expediţiei a fost atins şi Coco mai are doar un singur vârf de urcat din circuitul Seven Summits – Everestul.

„A fost o ascensiune lunga, de aproape 12 ore, dar nu mi-a pus probleme deosebite, ma asteptam la o zi lunga de varf. M-am miscat bine si desi eram evident cea mai tanara, ritmul impus de Alex, Mario si Max mi-a convenit de minune. Dupa aproape 18 ore de la plecare, pe o vreme buna dar cu -30 – 35 de grade , dupa o coborare cu mici peripetii, am ajuns din nou la caldura sacului meu de dormit” povesteste COCO. „Acum suntem din nou in tabara de baza din Union Glacier si astept urmatoarea ascensiune, pe Sidley. Voi trimite si fotografiile pe care le-am facut dar asta doar cand vine primul avion aici, altfel nu avem cum.”, povesteşte COCO.

Obiectivele Crinei în cadrul expediţiei din Antarctica sunt escaladarea munţilor Sidley şi Vinson – cel mai înalt vulcan, respectiv cel mai înalt vârf din Antarctica. Dacă şi ascensiunea pe Sidley reuşeşte, Coco ar putea fi prima alpinistă din lume care incheie circutul Seven Volcanoes – cei mai înalţi vulcani de pe cele 7 continente.

Şi ca să ştim ce o aşteaptă pe Crina în zilele care urmează, iată ce mai cuprinde programul expediţiei “Antarctica – 2010 – 2011”:

13 Ianuarie: zbor de apropiere de Mt. Sidley, plecare din tabăra Union Glacier;
14 Ianuarie – 23 Ianuarie: marş de apropiere, schi şi ascensiune pe Mt. Sidley;
24 Ianuarie: întoarcere în tabăra de bază Union Glacier;
25 Ianuarie: întoarcere în Punta Arenas (Chile);
30 Ianuarie: plecare din Punta Arenas spre Santiago de Chile;
1 Februarie – 18 Februarie: Ascensiune Ojos del Salado (Atacama), program de aclimatizare pentru Everest (a cărui ascensiune este programată pentru primăvara 2011);
20 Februarie: plecare din Chile;
22 Februarie: sosire la Bucureşti.

Postari recente

Ojos del Salado şi… ACASĂ!

22 February 2011

Mă întorc în ţară marţi, 22 februarie 2011, la ora 17. O să vin cu zborul Tarom RO 0362 Amsterdam

Antarctica, here I come!

7 January 2011

În 6 ore de acum, o să ajung în Antarctica! Gheaţă, zăpadă, munţi… abia aştept! Recunosc că am avut câteva…

Citeste restul »

Expediţia „Antarctica decembrie 2010 – ianuarie 2011”

28 July 2010

Ne-am intors din America cu toate obiectivele îndeplinite (Pico de Orizaba! McKinley!) şi încă ceva pe deasupra: m-am întâlnit şi…

Cel Mai Sus: Arhiva

Arhiva

• Ionut PopescuDomnul Popescu: brand director, art director si zbir secund. Si-a dorit o cariera ca balerin, dar a esuat lamentabil. Acum se razbuna pe cei care nu-i recunosc talentul.
  • Uichendist.roBunul nostru prieten, domnul Istodor :)
  • BastyBasty este cel care, alaturi de Ionut, a construit site-ul. Iata, si-a vindecat pagina personala, care e intr-un final vizitabila.